batrui
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

مقابله با آنمی یا کم خونی

بعد از یک دوره بیماری مسلماً غذاهای زودهضمی مانند برنج سفید، سوپ یا پاستاها را بیشتر ترجیح می‌دهید اما نباید فراموش کنید که بدنتان به غذاهایی مانند کباب، ماهی، تخم‌مرغ یا محصولات لبنی نیز نیاز دارد که برای احیای عضلاتتان مفیدند.

 

واقعیت این است که عضلات بعد از یک دوره طولانی استراحت تنبل می‌شوند و نیاز به جان دوباره دارند. گوشت قرمز کم چرب مانند دیگر مواد غذایی سرشار از آهن خطر کم خونی بعد از عمل جراحی را کاهش می‌دهد. آهن همچنین برای مقابله با عفونت موثر است.

 

مقابله با عفونت

در برنامه غذایی مخصوصا دوره نقاهت به تمام میوه‌ها و سبزیجات (به‌ویژه خام) نیاز دارید. برای اینکه سرحال شوید و حالت بیماری از شما دور شود به ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی احتیاج دارید. مواد غذایی سرشار از ویتامین C برای مقابله با عفونت و همچنین التیام جای زخم یا بخیه در اولویت قرار دارند.

 

برنامه غذایی دوره نقاهت , مقابله با آنمی

بعد از هر بیماری یا عمل جراحی برای اینکه بیمار خیلی زود سر پا شود باید خوب تغذیه کند

 

فیبرهای غذایی

میوه‌ها و سبزیجاتی که میل می‌کنید فیبرهای غذایی زیادی به بدنتان می‌رسانند که برای دفع راحت، لازم و ضروری‌اند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم از مصرف نان کامل و برنج کامل آن هم به میزان زیاد بپرهیزید چون امکان دارد دستگاه گوارشتان را که به دلیل بی‌تحرکی تنبل شده است به یک باره تحریک کند. توصیه می‌کنیم آب و آب میوه‌های طبیعی بنوشید و درعین‌حال اگر دیدید مصرف برخی از مواد غذایی سرشار از فیبر روده‌هایتان را حساس می‌کند از مصرف آنها خودداری کنید.

 

از این‌ها بپرهیزید

از مصرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده، غذاهای سسی، خامه و مسلماً فست فودها بپرهیزید چون دستگاه گوارش بعد از یک دوره بیماری نمی‌تواند به راحتی با این قبیل مواد غذایی کنار بیاید.

 

غذایتان تازه باشد

غذاهای سالم، تازه، خوش‌عطر و بو و همچنین غذاهایی که به خوبی تزیین شده‌اند اشتهای بیمار را برمی‌انگیزند. سوپ مرغ را دریابید که حسابی سرحالتان می‌آورد. کباب گوشت، جوجه‌کباب، ماهی، میگو و انواع میوه‌ها و سبزیجات به خصوص آناناس و غیره برایتان مفید است.

 

منبع:yjc.ir

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۳:۴۰ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By nasrblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب