batrui
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

در این گزارش از نمناک شما را با نکات مهم و اصلی در تشخیص دستگاه کارتخوان تقلبی از اصلی آشنا خواهیم کرد.
تشخیص کارتخوان تقلبی از اصل
دستگاه های کارتخوان بی شک یکی از بزرگترین اختراعات بشر در چندین سال قبل بوده است که شاید به دلیل استفاده بیش از حد این وسیله کار آمد، اهمیت این وسیله کوچک را فراموش کرده باشیم! این دستگاه ها واقعا توانستند مسئولیت سنگینی را از دوش هر کسی بلند کنند و حتی نظام جدید بانکداری را نیز احداث کنند.
دستگاه های کارتخوان نسبت به گذشته تا به امروز پیشرفت بسیار بزرگی در خود داشته اند و طبق تاریخچه ای که از این دستگاه ها وجود دارد، گفته شده است برای اولین بار از سال 1982 میلادی تولید این دستگاه ها شروع شد. اما همیشه افراد سودجو در هر بازار کاری حضور دارند که می خواهند با ترفندهای خودشان اقدام به کلاهبرداری کنند و این کلاهبرداری حتی در این زمینه نیز حضور یافته است!

دستگاه پوز

دستگاه کارتخوان اصلی و تقلبی
بله درست خواندید! برخی از متقلبان حضور دارند که با انجام ترفندهای پیچیده که ساعت ها بر روی آن فکر کرده اند، بدون آنکه شما متوجه شوید اقدام به کلاهبرداری و فیشینگ شما می کنند و به همین دلیل توصیه ای که ما داریم این است که به مطالعه ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک بپردازید تا از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید و سرمایه شما به خطر و دام افراد منفعت طلب نیافتد. همراه ما باشید.

تفاوت کارتخوان تقلبی و اصلی
اقدامی که کلاهبرداران در این زمینه ممکن است انجام دهند، این است که دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز شبیه به نسخه اصلی را تولید می کنند که در دستگاه تولید شده، بجای اینکه فقط پول از حسابتان کم شود، اطلاعات شما نیز هک می شوند و آنها می توانند به راحتی از کارت شما با ترفند خودشان سوء استفاده کنند. از این رو در ادامه به نحوه تشخیص کارتخوان تقلبی از اصلی خواهیم پرداخت؛

1- فرو رفتن بیش از حد کارت در دستگاه پوز
دستگاه پوز

دستگاه کارتخوان اصلی و تقلبی
همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید در دستگاه پوز اورجینال و اصلی، وقتی شما کارت را وارد آن می کنید، به میزان حدودا دو بند انگشت از کارت بیرون از دستگاه باقی می ماند و اما در مقابل اگر کارت در دستگاه پوز بیشتر فرو رود، قطعا تقلبی است و از گفتن رمز و اطلاعات خود جلوگیری کنید تا اطلاعات شما به دست مالک پوز نیافتد.

2- گشاد بودن زبانه ها
کارتخوان تقلبی

تفاوت کارتخوان تقلبی و اصلی
در نسخه های جعلی و تقلبی دستگاه پوز، زبانه کنار پوز که بیشتر به عنوان نگهدارنده طراحی شده است، به اندازه یک بند انگشت گشادتر است و اما در نسخه های اصلی و اورجینال، کمتر از یک بند انگشت است. در صورت مشاهده چنین چیزی، حتما از خرید انصراف دهید و این خطا را به سازمان های مربوطه گزارش دهید تا افرادی که از خرید خود نهایت اطمینان را دارند، به دام آنها نیافتند.

3- صفحه کلید سفت و سخت
کارتخوان تقلبی

دستگاه کارتخوان تقلبی
اگر تا به حال با دستگاه های پوز کار کرده باشید، حتما می دانید که دکمه های دستگاه پوز نرم هستند و شما می توانید رمز کارت خود را به راحتی وارد کنید. اما دستگاه های پوز جعلی این ویژگی و قابلیت را ندارند و تنها صرف خواندن اطلاعات پنهان کارت شما و همچنین رمزی که به او می گوئید، می تواند کارت جدیدی همانند کارت شما را صادر و استفاده کند. با این وجود به هیچ وجه رمز کارت خود را به هیچ وجه به صاحب پوز نگوئید و خودتان باید وارد کنید. در غیر اینصورت اطلاعت کارت شما هک خواهند شد!

نکته: دستگاه های پوز جعلی می توانند اطلاعات پنهان کارت شما را بخواند و در حافظه خود ذخیره کند یا بصورت مستقیم به سیستمی که به آن متصل است، اطلاعات را منتقل کند. همچنین وقتی شما رمز کارت را شخص می گوئید، او بصورت ساختگی اعداد را وارد می کند و اما در اصل رمز کارت شما را حفظ می کند. بعد از آنکه شما از محل دور می شوید، کارت شما را با دستگاه های مربوطه می سازند و با رمز و اطلاعات کارت شما شروع به استفاده می کنند.

منبع : نمناک 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۲:۱۵ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By nasrblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب